Știu că nu este mare știre pentru toată lumea, mai ales că mulți și-ar dori un vehicul nou și modern prin cartier. Mai știu și că suntem deficitari când vine vorba de transportul în comun. Am mai zis eu pe aici că de câte ori merg cu tramvaiul acasă la ai mei am impresia că merg cu mocănița. Pentru că totuși trenul nu mă zguduie chiar din toate articulațiile pe cum o face 45-ul. Un vis, nu alta.
Dar, pentru că eu trăiesc în acest cartier care beneficiază de cea mai rapidă și aglomerată linie, supranumită și metrou ușor, astăzi vă povestesc puțin cum este cu tramvaiul acesta nou care circulă pe traseul lui 41.
În primul rând este nou.
În al doilea rând este foarte nou.
Este anunțat cu surle și trâmbițe tramvaiul acesta de multă vreme, cu dat peste nas între edili că se poate face și la noi în țară și încă bine, că banii rămân acasă, că una că alta. S-au modificat refugiile stațiilor pentru acest tramvai și de venit parcă nu mai venea.
Dar a venit, l-am văzut întâi în probe, nou, verde și lung. Tare lung. Ieri seară am și urcat în el. Era cald. Oamenii nu mai stăteau precum peștișorii din conservă, era curat și strălucea de nou.
Este într-adevăr foarte lung, un lucru bun pentru că 41 a fost mereu atât de aglomerat încât uneori abia reușeam să urc în al treilea ajuns în stație. Este o rută foarte tranzitată și din păcate metroul nu a preluat din flux pe cât se aștepta (sau se spera) pentru că a fost gândită ruta foarte ocolitoare față de nevoile oamenilor.
Ce nu îmi place mie la tramvaiul acesta nou este că este destul de îngust. Poate mi se pare, dar nu cred. Oi fi eu chioară, dar nici chiar așa. Adică l-au lungit și l-au îngustat. Cel puțin în partea de culoar între scaune, în partea de uși este spațiu.
În ambele tramvaie în care am urcat era un controlor care nu controla, nu am înțeles care era rolul lui acolo. Am văzut câte un controlor (sau cel puțin cred că era controlor pentru că avea vesta specifică) și în celelalte tramvaie pe care le-am văzut pe la semafor.
Și în final vin și cu o poveste proaspătă din tramvaiul cel nou, doar știți că sunt geană pe poveștile venite de la oameni. Era o doamnă foarte supărată că țara asta a avut bani de tramvaie noi, dar autobuzele care fac legătura cu Ilfovul mai au puțin și se dezmembrează pe traseu. Iar pe lângă toate acestea sunt și foarte aglomerate și vin și rar la 25-30 de minute. Pe toate i le spunea controlorului spunându-i să propună șefilor suplimentarea autobuzelor către Chiajna (și aici mă opresc cu divulgarea de informații recognoscibile că altfel mă ia protecția datelor în vizor). Controlorul a asigurat-o că va propune (mă îndoiesc) și i-a explicat doct cum această situație este din vina celor care folosesc mijloacele de transport în comun. Cei care au abonament nu mai validează cardul la fiecare urcare în vehicul, prin urmare datele care sunt colectate arată că un număr foarte mic de oameni (conform validărilor) merg cu un anumit autobuz/tramvai/troleu. Adică chiar s-ar suplimenta numărul autobuzelor dacă ar fi cerere. Dar cum cei cu abonamente nu validează, toată lumea crede că autobuzele alea merg goale. Eventual și singure.
Așa că validați naibii abonamentele alea pentru că din cauza voastră nu știe lumea unde să pună autobuzul. Na, de aia nu aveți tramvai nou și noi da. Că în sectorul șase toată lumea își plătește abonament și îl și validează la fiecare urcare. Aham!

Text scris de Iulia Dumitrescu.