Cu și despre metroul din Drumul Taberei

Am blamat, bagatelizat atât de mult metroul ăsta din Drumul Taberei că nu pot să îl las așa în negura ceței ca și când nu ar fi existat tot disconfortul timp de un deceniu cel puțin. Spun cel puțin pentru că disconfortul nu a dispărut doar pentru că i-au dat drumul, lucrări de suprafață care perturbă traficul încă mai sunt.

Anul acesta se împlinesc zece ani de când am pus pentru prima oară piciorul în acest cartier. Și se pare că am uitat să îl mai iau dacă îmi petrec timpul pe aici de zece ani. Mi-a plăcut că erau trotuare late și multă verdeață, copaci înalți. Aveam să aflu că erau și mulți plopi care dădeau petrecere primăvara prin aer, dar detalii.

Pe la început de vară în 2011 au început să delimiteze spațiile unde aveau să înceapă lucrările. Moment în care trotuarele acelea late au dispărut ca prin magie. În locul lor le-a revenit pietonilor o alee îngustă pe carosabil. Alee care a suferit în aproape 10 ani multe modificări. La început nu era delimitată cu nicio bandă și pietonii le dădeau prioritate șoferilor care iau condusul defensiv pe post de glumă. În timp au pus și o bandă, apoi un perete din plasă, ca în final să mai îngusteze aleea aceea prin unele locuri. Nu puteau trece două persoane una pe langa cealaltă decât dacă se așteptau în zonele care scăpaseră cu mai mult spațiu sau dacă se întindeau puțin spre carosabil. La un moment dat m-am intersactat pe culoarul acela de trecere eu cu căruțul și angajații de la salubritate cu tomperonul. Au lăsat oamenii tomberonul, au luat căruțul de o parte pe sus, peste tomberon și eu cu mâinile în aer ca să putem trece unii de alții.

De mult zgomot și mult  praf nu spun nimic pentru că disconfortul există oriunde se fac lucrări, dar probabil că nu oriunde durează un deceniu să sapi, să forezi și să dai în folosință nouă stații cu destinația metrou.

Ei bine, după ce ani de zile lucrările la metroul din Drumul Taberei au oferit material comic pentru stand up, au făcut să curgă râuri de bancuri, și au au umplut până la refuz de indignare locuitorii din cartierul bucureștean devenit mult prea celebru pentru condiția-i modestă în care se scaldă, anul trecut cu mari surle și multe trâmbițe i-au dat drumul pe circuit.

Pentru că multă vreme izolare în altă localitate, pentru că pandemia nu m-a transformat într-o persoană curajaoasă și nu mi-am dorit să testez nici metrou nici mijloace de suprafață destinate transportului în comun, am amânat pe cât posibil aventura cu metroul. Dar, atât. Am pus stop săptămâna trecută când am zis că este momentul să îi dau cezarului orice i-ar aprține.

Am ales o oră pe care am considerat-o eu ca nefiind cu buluceală și am mizat și pe faptul că nu este chiar o rută extrem de solicitată. Și s-a întâmplat minunea. Nu, nu s-au pogorât trei îngeri. Nici nu am aflat că sunt însărcinată. Dar, am coborât treaptă cu treaptă și am intrat la metrou. La casa de bilete am găsit un vânzător tânăr și extrem de vesel. M-am tot gândit dacă a consumat ceva interzis încă de dimineață că în țara aceasta a supărării și a fețelor mohorâte deja este dubios ca cineva să fie amabil, vesel, să zâmbească. Da, deși pare groaznic de crezut, omul acela a zâmbit.

Acum pentru că nu toată lumea are norocul pe care îl am eu de a locui în acest cartier la botul metroului încă nou și proaspăt, vorba poetului, o să vă spun eu cum stă treaba. Stă bine, vă puteți liniști. Totul este curat, nou și proaspăt cum ziceam, lume puțină.

Mă ajută? În momentul acesta nu chiar. Este într-adevăr destul de ocolit și este destul de greu să te compari orice ai fi cu tramvaiul 41. Chiar dacă este foarte aglomerat, este rapid și circulă la distanțe mici de timp. Ai șanse mai mari să ajungi mai repede la Crângași cu 41 chiar dacă mai schimbi un autobuz sau troleu, decât cu metroul. Doar că metroul sper să nu ajungă la fel de înghesuit ca tramvaiul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *